Thursday, October 25, 2012

sweat bucket journey

Salam..
Semalam merupakan hari peluh sedonia buatku.Berpadananlah dengan tajuk.
Sweat bucket merujuk pada kamus oxford ialah berpeluh secara berlebih-lebihan.Hamboi kau, siap reference lagi.
I went for a job interview, and alhamdulillah..I've got the job. Thank you Allah for granting my du'a.=')

Journey nak pergi interview je aku dah encounter macam-macam. Sampai stesen bas bentong, dah awal bebenor. Pukul 7.20 taw. Tapi, tak kusangka, habis jugak tiket bas yang selalu aku naik tu. Uhukuhuk.. Kiciwa..Walaubagaimanaponn.. aku dapat jugak tiket bas lepas tu. Pukul 7.40 katanya. But guess what? Bas sampai lambat, tunggu penumpang lain naik pulek, pukul 8 jugak bergeraknya,,hmm..

Rushing, terkejor-kejor macam hape...sampai jugak ke tempat yang dituju. Tertonggek-tonggek mencari bangunan tu. Tanya guard, boleh pulak dia jawab macam ni " Eh, awak tak nampak ke sebesar-besar alam terpampang nama bangunan tu kat tengah-tengah tu." haii..menyirapnya aku..Sabor je la. Nasib tengah nebes nak hadap intebiu. Aku diamkan aje. Dalam hati bermonolog" Yela, saya nampak nama bangunan tu, tapi..saya kena g bangunan 1b.it was like 4 gigantic buildings la deyy..Ada 1a,1b,2a,2b..How am I suppose to know where the heck is 1b??"

Perjalanan nak balik, lagi mencabar. Ha lupa nak bagitau aku pergi kl dengan mak and my bro. Dorang insist nak ikut. Nak shopping katanya lepas teman aku pergi interview tu. Tapi tak ke mana pun last-last. Sebab manusia ramai nak mam. Kebetulan semalam hari keputeraan sultan pahang, so penuh sesak pekeliling.Kami just singgah times square je kejap.Mak nak beli jam tangan.teehee..

Dapat beli jam mak!!hehe..
Naik bas nak balik bentong, memang seriously mencabar. Berdiri 2 jam kau. Lenguh habis tangan kaki semoa.Berhimpit dengan bangla,hindon,nepaal bagai.Wuwuwu..
Nah, tengokla sendiri:

What the fuu..?
Dengan panas melekitnye badan..Allah je yang tau. Belum tambah bau ketiak kepam sorang-sorang.. I would rather not thinking about that.Rasa macam nak termuntah pun ada. The best thing was..golongan-golongan 'menumpang' ni pulak yang melebih. You know what I mean..Dorang siap dapat tempat duduk (yang aku berdiri sampai nak patah pinggang), ada yang bukak lagu hanpon kuat-kuat.I was like..HELLO!! Please be considerate you people.
Kesian kat adik aku...huhu..

My bro siap kena berdiri kat depan pintu bas. My mum pulak duduk kat tangga bas.SEDEYNYA! I feel so sorry for them..huhu..=(

Howevah, I think it was all worthwhile. Even we have to endure such obstacles. I mean, I've got the job kan.Kalau tak, penat je lahh..hehe..Thank you mum and bro for always being there for me. I love both of you so much. I love all the people around me. That's include you. Yes, you.The one who willing to spend some of your precious time singgah blog yang tak seberapa ni .hihi..

Last but not least,Tunggu ayong dapat gaji, I will definitely belanja the whole family.^_^


No comments:

Post a Comment