Sunday, October 21, 2012

Bukit Tinggi yang tinggi

 Salam..
Holla dear readers!! Maaf tajuk entri memang ntah hape hape.kihkih
Lama tertangguh entriku yang satu ni. Baru-baru ni aku ke Bukit Tinggi, Indonesia. Eh bukan bukan. Bukit Tinggi kat Bentong je ni ha..hehehe.. Dah kebetulan my bro nak bawak member-member dia berjalan, aku pon apo laie, tompang sekaki la kan. Nampak tak betapa kepochi nye aku kat situ.Ahaks. Bukan apa, bosan dok rumah terperap je. Baiklah keluar mengambil angin yang segar di dataran nun jauh di atas puncak Bukit Tinggi tu. Ewah ewah.

Maka, pada Khamis yang lalu, berangkatlah rombongan Cik Kiah ke Bukit Tinggi.

 
Port makan tenghari kitorang.hahaha
Member-member adik aku yang dua orang ni pemalu sikit. Mana taknye, ada aku yang anggun ni ikut sekali. Bluekk..* Muntah ijau kejap* Tapi bila difikirkan kelogikan aku follow bebudak ni, ada baiknya. Kalo tak, sape nak tangkap gambor dorang bertiga, ye dokk?? Muahaha..

Lagi gambarnye
Inilah jejaka-jejaka yang aku ceritain

See, betapa berjasanya aku sebagai photographer tegar mereka.haha..

Kemain
Ceh, mukaku ditutup dedaunan kehijauan.haha
Nak jugak menyelit.ahak ahak
Tu dia..Depa mai dahhh....
Cantik kan. Me totally like this.


Trip balik hari ni nyata memenatkan. Gila tak penat kena panjat bukit bagai. Dah nama pun Bukit Tinggi nyah. Wakawaka..Tapi aku seronok sebab boleh rehatkan minda, hirup udara segar. Cenggitu..

Seriously, Pahang has a lot to offer you. From the beautiful island like Pulau Tioman, fun city above the cloud (Genting Highland), we have Cameron Highland (cooling resorts, tea plantations..), Kuala Gandah, (the sanctuary park for the adopted elephants and wildlife) or you can always go to Taman Negara (the world oldest tropical rainforest). Ceh, kau ni dah macam orang kerja kat Tourism Malaysia  la pulek. muehehe.. Takpe, tak ada salahnya nak promote negeri terchenta.=)

The bottom line is, I love Pahang. There's no other like this very place that I'm living. Dolu-dolu, masa aku menetap kat Raub, kabus tebal sangat. Dah rasa macam duduk kat London sangat tu.hee.. Sekarang, takde dah semua tu. Mungkin pembangunan, tebang pokok sini sana, pencemaran yang menyebabkan ini semua terjadi. Ha, kan dah terkeluar sisi skema ku.teehee..

Please, please take care of our nature. I want my children to be able to enjoy how beautiful  and serene our nature is.

No comments:

Post a Comment