Monday, August 1, 2011

Manisnya Ramadhan

Salam..
Alhamdulillah, kita dipertemukan lagi di bulan Ramadhan yang penuh kemuliaan dan keberkatan ini.Syukur dipanjatkan kepada Illahi kerana masih memberi peluang kepada kita untuk merasai nikmat di bulan Ramadhan, bulan yang terkandung 1001 macam kemanisan. Seharusnya, kita manfaatkan bulan ini, kerana siapa sangka, ini mungkin Ramadhan kita yang terakhir..

Bila bercerita perihal bulan Ramadhan ini, memang banyak sangat peristiwa manis yang aku takkan lupakan..Seronok sangat, sebab bulan puasa kali ini, aku berpeluang berpuasa di rumah. Bersama keluarga terchenta..*senyum lebar*Salah satu kelebihan bulan puasa ni, tak lain dan tak bukan, mestilah solat terawehnya kan.. ha..tak lupa jugak tyme bukak puasa.hee..Jadi, aku nak kongsikan beberapa keping gambar yang menggamit memoriku pada bulan Ramadhan yang lepas2 ..=)

Ha..Gambar yang ni, masa 2 tahun lepas.Tyme ni, aku, Kak Lisa n Mukhlis saje jalan2 p Putrajaya. Excited sangat. Meronda Putrajaya di Bulan Ramadhan.Bukak puasa kat depan Masjid Putra ni, pastu,trus Teraweh skali . Sangat2 Awesome!!.*wide grin*




Ni pulak, masa majlis berbuka pose last year.Best! Bebudak laki, T.K memang sporting. Ramai je yang join. Girls pulak, satu effort yang baek, try datang jugak majlis ni.hee..Aku pulak, semangat je sokmo..Even kena gerak dari Bentong pun, aku sanggup..Pastu ada pulak my dearie, Farah Ainaa yang cantek manis ni temankan, so memang seronok la kan.hehe..


Lepas perut dah kenyang, aku n farah terus tuju kat masjid or surau yang berdekatan lah.It's teraweh tyme!!=)


Yang ni, kenangan bukak pose dengan member2 tempat aku kerja dulu-Maybank..(^_^)

So, rakans, jom kita mengimarahkan or memeriahkan lagi bulan Ramadhan kali ni! Pesta ibdah Ramadhan!! Jom kita sama2 baca surat2 cinta..surat cinta??I mean, perutusan dari Allah..Kalam Allah~Al-Quran nur Karim..=) Okay, I've to stop. InsyaAllah, kalau boleh, nak khatamkan Al-Quran tuk Ramadhan ni.(^_^)/

Sekian,
:: Salam Ramadhan 1432H dari Atikah Zainol ::

No comments:

Post a Comment