Saturday, May 3, 2014

Sayonara sensei

Salam..
Baru-baru ni aku disambut oleh pihak sekolah dalam majlis yang sederhana tetapi penuh dengan memori.
30 hari bulan 4 merupakan harinya.

Semua cikgu berkumpul termasuklah bekas guru besar yang dulu dan guru besar sekarang.
Sumpah aku terharu dengan ucapan pendek kedua-duanya.

Puan Rozana (The ex-headmistress)

I feel very attach to Atikah and to tell you the truth, I'm very sad that she's going to leave us.
I was the one who interviewed her last year.
She is the person full with integrity and very hardworking teacher.
I still remember she came to meet me and show all the notes that she had transferred from Bahasa to English.Knowing that she did not has any reference in English regarding the subject that she is about to teach.
I believe any employer that she will be working with would be very lucky to have her in that company.
I wish you all the best in your future undertakings.

Puan Akmal (The current headmistress)

Saya sebenarnya tak dapat nak berucap panjang. Saya sedih Atikah nak meninggalkan kita.
Apa pun, saya seronok bekerja dengan beliau.
Senang bekerja dengan Atikah.
Saya ucapkan selamat maju jaya dan doakan dia bahagia dunia akhirat..

Beliau sempat berkongsi cerita lepas majlis tu mengenai kehamilan beliau pada 2008.
Sedih sangat..4 bulan je Puan Akmal sempat hamil, lepas tu keguguran..Sampai sekarang belum diberi keizinan untuk hamil walaupun umur beliau hampir mencecah 40-an.
Aku doakan ada rezeki memiliki cahaya mata untuknya nanti..

Owh.. I need a tissue.
I will definitely miss Adni.
Miss my best friend, Fatihah, Nabiha and all the other teachers.
Miss my students.
Miss makan-makan dan bergosip dengan cikgu bilik guru bawah.
Miss maktok and Lola ( The senior teachers there)
And miss being a teacher.


Jamuan tu di ELP Hall. Mula-mula pelik mesyuarat atau event diadakan duduk di lantai je.But that how it goes in Adni. That what makes it so special and unique =)


Student aku yang pakai tudung biru tu namanya Najwa. Dia antara student yang aku rapat. Memang dia terkesan sangat sebab aku terpaksa tinggalkan sekolah.


Antara hadiah yang aku dapat. Yang kotak pink kecik tu, Nabiha (Cikgu) yang bagi. Thank you Biha! Yang wrapper colourful tu pihak sekolah yang bagi. =')


Dengan Fatihah.Gambar ni diambil masa Majlis Pentauliahan KRS.


Board ni aku dengan Zainab yang buat. Sempena majlis pelancaran minggu akademik. Nice tak.hehe..


Hadiah-hadiah yang student bagi.


Terima kasih Encik Suami. Insan yang paling sabar terpaksa tempuh jem Semenyih-Ampang hari-hari. Gambar ni diambil pagi-pagi. Sesampai je di sekolah.


With Nabiha..=)



No comments:

Post a Comment