Monday, September 5, 2011

Tersentuh

Salam..
Supposedly, aku nk post momen-momen indah yang sempat aku rakamkan dengan kamera digitalku.Yeah, sangat-sangat berbakti pada aku.Sampaikan.. adik aku cakap: " Ayong sepatutnya beli DSLR la..suka sangat bergamba ngan tangkap gambar".hee..=p Aku cuma mampu tersengih. Kalau duit berkepuk kat poket, memang aku tak pikir panjang dah.Terus je beli.hehe.. Memang banyak mende kalo ikutkan hati nak beli.Videocam baru, DSLR ngan laptop baru.Tapi hanya mampu menyimpan angan-angan. Dalam hati cakap" takpe..takpe..prioritize the priority first kan."

Memandangkan sume gambo-gambo raya yang aku ambik aku save kat dalam laptop adik aku, jawabnya, kena la tunggu dia balik rumah dulu.Baru boleh karang cerita raya yang gempak di kampung terchenta.Sebab tak best la post cerita without photos kan.hehe..hee..=)

Okay, now back to the topic: Tersentuh

Pagi tadi, even aku kepenatan yang sangat-sangat, aku gagahkan diri jugak turun ke Raub. Demi untuk berjumpa teman-teman tercinta..Cewah..puitis tak ayat?haha.. Ha, sambung balik. Pastu, dipendekkan cerita, rumah last yang aku g ialah rumah cikgu yang mengajar aku subjek math time sekolah menengah dulu, Cikgu Halim namanya.

First time aku tengok dia, tersentuh sangat rasa hati. Cikgu Halim jalan pakai tongkat. Kedua-dua mata dia dah tak boleh nampak. Bahasa mudahnya, buta.Yes, blind..Disebabkan penyakit diabetics yang dialaminya. Badan dia pun dah susut.Kesian cikgu.. Tapi, Cikgu Halim, masih seperti dulu.Sporting, still seronok borak-borak dengan dia.Sebab Cikgu Halim ni memang jenis yang kelakar.Masa aku g umah dia tu, aku g dengan wan & bulah.Cikgu Halim siap tanya : "Bulah, macam mana ke rupa budak berdua ni? Maintain kurus, cun macam dulu ke?" tergelak je kitorang.

Masa nak balik dari umah Cikgu Halim, dia berkali-kali ucap terima kasih sebab melawat dia. Aku perasan, ada air mata yang mengalir di celah-celah mata cikgu. Sebak rasanya.Dia mintak kitorang doakan dia sembuh.Katanya, "kalau Allah bagi sembuh sebelah mata pun cukupla. Cikgu dah bersyukur sangat-sangat..Cikgu bernazar nak buat umrah kalau sembuh".

So, jom kita sama-sama doakan Cikgu Halim boleh pulih melihat seperti dulu. Amin..

Sekian dulu post tuk kali ni.May peace be upon all of you.=)



No comments:

Post a Comment