Thursday, July 28, 2016

Persiapan nak ke Perth time Winter

Alkisahnya, bila husband dengan wife cuti time weekdays settlekan passport dan shopping barang nak Perth time Winter. Bestnya! =)

Ada budak tu, dapat belon freee..hehehe..


Selalunya, dok baca kat blog dan dengar pengalaman orang yang melancong ke Perth, Perth ni takla sesejuk negara lain. In fact, kat sana time winter takde salji pun.

Tapi, baru-baru ni, ada contact sorang member yang memang menetap kat sana dengan suami dia. Dia kata, Perth sekarang, sejuk yang amat. Suhu cecah sampai 1 degree. Sejukk tuu.. Sebab saya, suhu air-cond 17 pun tak tahan dah,hihi..

Saya meamang ada survey Long Jon di Universal Travveller. Mahal.. Jadinya, saya decide beli Long John di Uniqlo. Tapi say beli baju je. Legging tak beli pulak. Harap2 boleh tahan nanti.


Harga untuk Long John baju sahaja ye, RM59.90. Kalau beli legging, RM39.90. Quite Pricey kan. Tapi memang pakai nanti. Jadi, tutup mata dan beli aje la.

Plan nak belikan long john satu set untuk ammar. Sebab, priority untuk ammar sebenarnya. Takut dia tak tahan sejuk dan demam. Rupa-rupanya, Uniqlo kat IOI Mall ni dah takde stok untuk budak. Dorang memang tak jual untuk baby. Untuk budak je yang paling kecik.

Lepas tu, saya plan nak beli long john ammar kat insta je. Cardigan ammar, da dah atok belikan satu. Mungkin nak cari winter coat baby kat bundle nanti.

Saya singgah juga Daiso cari sarung tangan dan stokin =)

Hasil tangkapan

Itinerary ke Perth, nanti saya share di post yang lain!
Cheers!



No comments:

Post a Comment