Tuesday, December 18, 2012

sensitip


Sensitip.
I hate myself for being one.
Kadang-kadang aku bermonolog sendiri.
"Kan bagus kalau aku ni tak sensitip sangat.."
"Kan best kalau aku ni boleh jadi macam sesetengah orang. Hati kering. Boleh buat muka seposen je kalau sentap".
Cepat-cepat aku beristighfar.
Ayat kan bagus, kan best, kalaulah..Semua tu bukan ke datang daripada Syaiton.
Perasaan empathy dalam diri aku memang tinggi.
Mudah sangat kesiankan orang. Tapi orang lain. Mudah ke nak kesiankan kau?
Aku tak nafikan. Sensitip kena ada. Empathy tu pun kena ada.
Tapi biarlah bertempat.
But sometimes I feel like crying without even bother where am I standing.
Bila air jernih dah mengalir laju kat pipi, memang tak boleh nak buat apa dah.
Nak tipu pun, it's so damn obvious.
Allah, Kau tabahkan lah hati hambaMu ini.
Kuatkan semangatku.
Aku tau, hidup ni tak selalunya indah.
Tapi itulah lukisan alam.
Aku tau dunia ni hanya tempat persinggahan.
Kau jadikan lah aku cukup kental nak hadap segala macam dugaan ini.
~Amin~



No comments:

Post a Comment