Monday, February 20, 2012

Gitar oh Gitar..

Salam..Heyya!
Last Saturday, I just bought a new guitar.Wuhhu!!
I always longing to have my own guitar.Now that I have one, I wait no more. Terus je prektis main. Sampai kebas semua jari-jari ni ha..hahaha.Thanks to Youtube. I can learn some useful things there. Ada macam-macam tutorial for a beginner like me.eheh.Tapi, rupa-rupanya main gitar ni bukan la semudah yang disangka.hee..
Yahoo!! My very first guitar!!!


First thing first,
Minat mesti mau ada la kan.
Pastu perseverance.
 Gila sakit jari kot kalo dah almost 24jam dok peluk dengan petik gitar je kerjanya. Tapi, orang cakap, practice makes perfect kan.And and alang-alang seluk perkasam, biarlah sampai ke pangkal lengan..Ha..kan dah terkeluar segala macam peribahasa dari Cik Tikah ni.wakaka..*bluekk*

Buat masa ni, aku tengah try main lagu " The Only Exception" by Paramore. Thank you so much bro for ajarin kakakmu ini main lagu tu. Walaupun tak perfect mana lagi, ayong akan try jugak sampai boleh jadik lagu.Hehehe..

Aku bukanla beli gitar sebab nak jadi macam Yuna ke Najwa Latip.Bukan bukan..Sama sekali bukan.Hehs.It's for my own self satisfaction. Pada aku yang mengalir darah seni ni (Ceh, ayat tak menahan), memang best la kalau dapat main alat muzik ni. Rupa-rupanya, nak main gitar sambil nyanyi, bukanlah semudah yang aku sangka. Susah kot..Bila, aku dah try, baru tawu.So, aku memang tabik spring pada those yang boleh nyanyi sambil main gitar ni.So, doa-doalah aku boleh capai tahap tu nanti .Hehehe..Aku teringin sangat nak main lagu fox rain.(one of the Ost citer Korea yang aku tengok>> My girlfriend is a gumiho) ^_^

Oklah, gotta stop now. Tangan dah gatal nak petik gitar. Muahaha..*rolled eyes*
May peace be upon you, you and you.=)

No comments:

Post a Comment