Wednesday, November 13, 2013

Kenduri Korban

Heyya dear readers and bloggers sekalian..
Lamanya rasa tak hapdate blog.
Cerita ni dah berkurun.Tapi nak story jugak.hihi..

Hari tu, sekolah aku adala buat kenduri sempena Hari Raya Qurban..
Tak silap aku, dalam 14 ekor lembu dikorbankan..Banyak kan?
Kambing 3 ekor ..Memang sakan.

First time experience bekwoh sekolah ni.Sebelum sampai sekolah, ada satu kejadian yang tak diingini berlaku.cenggitu..
Aku bertolak dari Bentong ke sekolah. Dalam pukul 6.40 pagi gerak dari rumah. Tengah syok-syok drift kat highway karak tu, terlanggar satu dahan pokok. Besar gedabak habaq mai. Memang tak sempat nak elak.
Masa tu, dah terasa tayar jadi lain macam. Tapi aku tak berani nak berhenti mana-mana. Since aku drive sensorang kan.Buat kena kidnap ke hape.Ades, ke situ pulak*kesan tengok movie banyak* Tapi betul jugak kan.Sekarang ni orang pelik-pelik. Kena berjaga-jaga.

Sesampai kat tol Gombak, bukak je cermin nak bayar tol, aku terbau hangit. Kereta pulak dah berbunyi lain macam. Memang aku drive slow tahap siput time tu. Berani pulak bawak sampai ke sekolah.
Meh aku tunjuk macam mana ngupe tayar kereta aku time tu:


Dasyat kan?!
Ternyata Allah masih sayangkan aku.Kalo tengok gaya tayar, I don't think I would safely make it to the school kan.Alhamdulillah, semuanya selamat..Pengajaran: Sila drive secara berhemah. Tak payah nak speed sangat.

Berbalik pada cerita kenduri korban. Despite all those unexpected things happened early in the morning, aku still enjoy aktiviti korban ni. Best. Masak ramai-ramai..Gotong-royong basuh daging tulang bagai.


lagi



Walopon badan dah berbau lembu, penat jangan cakap..tambah dengan accident lagi..Alhamdulillah..at the end of the day everything went well..

No comments:

Post a Comment