Friday, July 26, 2013

Mengimbau Kenangan Ramadhan

Assalamualaikum..
Apa khabar semua?
Diam tak diam, dah masuk hari ke 18 kita berpuasa. Cepatnya masa berlalu..
Minggu lepas, aku balik ke kampung halaman di Parit, Perak.

Mengimbau kenangan bulan-bulan puasa dolu-dolu..
Seronok sangat bila teringat momen-momen masa bebudak dulu.
Masa sekolah rendah, aku rajin berpuasa kat kampung.
Selalunya, sampai sebulan aku tinggal kat sana.

Kampung terchenta~
Ha, ni masa Ramadhan yang ke 11..Hening dan damai je perasaan masa bulan Ramadhan ni..=)
Teringat masa kecik-kecik, aku dengan kak wani selalu je ikut mak nyah (mak sedara aku merangkap mak kak wani) pergi kerja kat sekolah rendah. Mak Nyah korje dekat sangat dengan rumah dia. Jalan kaki pun sampai.

Masa bulan puasa, makanan yang mak nyah selalu masak ialah sup sayur.Sedapnya.. Aku menjengah fasa baru pun masa kat kampung. Teringat aku call mak bagitau pasal hal yang satu tu.*gelakbesor* Lepas tu, melintas jalan nak beli barang rahsia tu..haha..ni ha kedainya:

Kedai kampung yang banyak berjasa


Berkerut-kerut budak hasif ni..haha

Alolo..hepynya dia naik kete baru..

Kurma Palestin aku bagi kat atok and opah

Kenangan bulan-bulan pose masa kecik-kecik dulu, memang sangat indah dan manis =')

No comments:

Post a Comment