Thursday, September 20, 2012

Cooking Channel

Bonjour!! or Good Day dear bloggers!!
Lately, I've developed a new interest. I watch a cooking/food channel a lot! Ceh, new interest la sangatt kann..Okay, okay I admit. I love to watch TV. Even dok kat kolej dulu pun muka aku antara pengunjung setia bilik tb Melati .kuikuikui..

Dolu kala, ingat lagi time kecik-kecik masa darjah 5-6 camtu suka sangat layan citer cina petang-petang. Alaa..yang kat tv3 pukul 6 tue..If' I'm not mistaken, around pukul 6 camtu. Masuk sekolah menengah, layan telenovela mexico pulak. Bukan setakat telenovela, citer hindustan, citer omputeh, citer thai,filipina sebut je semua aku layan. Pendek kata aku memang kaki tv la. ahak ahak..

Sementelahan aku jadi surirumah sementara sekarang, memang kegiatanku menonton tb semakin menjadi-jadi. Right now, I'm so into channel 706. Food Network Channel Asia.Sebelum ni, channel masak2 macam Asian Food Channel (AFC) aku tak berapa suka sangat. Tapi channel ni..Shows dia memang mantap sehh.. Antara show-show yang aku layan..*drumroll...*

1.Giada at Home


Si Giada ni cantek kann.. Dia ni masak apa pun nampak sedap. Seriously.Dahla cantek, pandai masak pulek. Inilah calon menantu pilihan.hehs.




















2.Food Network Challenge

Ha..pukul 1ptg camtu aku dah terpacak depan tb tunggu rancangan ni. Memang food battles yang awesome habis. Dorang bukan setakat compete buat kek je taw. Dorang buat pie, pastry, BBQ and banyak lagi lah.






3. The Best Thing I Ever Ate
Ha..yang ni pun aku suka gila tengok. Segmen dia tak lama, dalam 5 minit camtu je. Having said that, this show never fails to make my saliva drooling out from my mouth.Yuck! Takla..Nak habaq mai, memang rasa nak try jugak la apa yang depa dok promote kat tb tu.

Tapi, nak pi US sana tu jauh woo..So, beli je la berger kat pasar, tapi bayangkan tengah makan makanan lebih kurang camni :


                    
Perasan tak gambo sengaja dibesarkan untuk efek yang lebih ummph..hahaha

Mau tak meleleh ayaq liuq kalau dah camni?!



Tak pun, solution lain adalah dengan mengunjungi Burger King / Secret Recipe / italiannies ATAU YANG SEANGKATAN DENGANNYA yang berhampiran. Memang cari pasal tengok rancangan gini di kala diri sibuk mengganti puasa.teehee..

No comments:

Post a Comment