Saturday, August 30, 2014

Preparation for our baby

Hari ni kan cuti. Makanya saya memang takkan lepaskan peluang untuk shopping barang baby..hihi..  In sha Allah, rasanya dah lengkap. Tinggal lagi breastpump dan sikit2 barang yang boleh dibeli kemudian2 sikit nanti.

Actually, saya dan suami dah start survey2 barang baby ni semenjak usia kandungan 5 bulan lagi. Nampak tak excited kat situ? Hehe.. Ni, bila kandungan mencecah 7 bulan, terus je kami shopping barang baby. Ya, kalau dah sarat sangat, kang tak larat nak menyopping ye dak.ihihi..

Kebetulan Manjaku Bangi ada buat sale sempena merdeka , we all apo laie..hii..
Kat sini serious best kalau nak cari barang baby. Lengkap, semua barang newborn ada.
Saya dan suami do far, dah menyopping kat One Baby World (Cheras), Anakku, Pureen Warehouse Sale (ni en somi je yang pi), World Of Baby (dekat Giant Nilai) and lastly Manjaku. Baru tau, bahwasanya sopping barang baby adalah sangat best ye.ahak ahak.







Tuesday, August 19, 2014

Shopping for our future newborn

Baru-baru ni, Pureen ada buat jualan gudang.
Kecewa betul aku, terkena time kerja pulak..
Aku kebetulan kena turun padang time ari Sabtu..Sobsob..
Nasib cik abang volunteer nak pergi.
Aku dah siap senaraikan barang-barang yang dia kena beli.hihi..

Nak tengok hasilnya??
JENG JENG JENG....

Terkejut saya!hehe

Sebelum dikemas


tu diaaa....
Syabas bete!! (bak kata orang hindustan..hehe)
Terer rupanya suami saya ni shopping barang baby.
Even takde dalam list pun, dia beli..hihi..=)

Muka terpaksa kerja time hari Sabtu..kuikui

Jamuan raya di tempat kerja baru

Salam..
Yup, aku dah kembali bekerja.Ni curi-curi tulis belog time lunch.hehe
ada sikit gamba time sambutan hari raya dengan kawan ofisku..=)






Alhamdulillah..Rezeki baby..=)

Ramadan and Raya as a wife

Alhamdulillah, Ramadan dan Raya kali ni sungguh bermakna. Dapat menyambutnya sebagai seorang isteri disamping suami tercinta..cewwah..hehe


Ramadan

Dah mula rindukan Ramadan..
Bestnya..Hampir tiap-tiap malam kami pi terawih..
Balik-balik kerja je singgah bazar.hee

Seronok sangat, berjemaah bersama

tarawih di Masjid Putrajaya






berbuka di muzium kesenian islam
Raya


di Studio

Pagi raya


Tapi dalam manis, ada pahitnya..
Kehilangan opah pada bulan Ramadan kali ni membuatkan sambutan raya tak semeriah yang sebelumnya..

Aku doakan rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..~al-fatihah..

Sunday, July 6, 2014

A Meaningful Hijrah

Salam..
Alhamdulillah we have reached the ninth day of fasting in the holy month of Ramadan.
I've been reading a lot about the good transition or hijrah among some of our local artists. They change from not wearing a hijab woman to those who are wearing a hijab now. MashaAllah tabarakallah. Lets pray that they can maintain their current state and transform into a better muslim.

Yet I missed the biggest hijrah done by one of my family members until I witnessed it by my own eyes and ears. The hijrah is so meaningful. It touched my inner side. The changes are so huge. Alhamdulillah, all praise to Allah.. I pray to Allah may he will be istiqamah with the change.
 In Sha Allah..=')

Do click at the link down there below
Kesayangan hati hamba



May we make this Ramadan the best one!
~Ramadan kareem~

Saturday, July 5, 2014

Ramadan nan mulia is here

Alhamdulillah, dah masuk hari ke 8 kita berpuasa.. Ada kat Bentong ni. Seronoknya.. =) Masa hari pertama puasa dah berbuka di rumah mertua tersayang. Kali ni turn berpuasa di rumah family tercinta..Wee.. Ala, tak boleh nak upload gambarla guna ipad ni. Baru je excited nak hapdate banyak citer. Takpela kalau macam tu. Sehingga berjumpa lagi di lain post. Salam Ramadan al - Mubarak..

Friday, June 13, 2014

Survey barang for the little one inside

Hujung minggu baru-baru ni, aku dan suami ke Bangi. Hajat awal nak pi survey hospital Az-Zahra di Bangi. Ada wife sepupu deliver baby dia 2 orang kat situ.Katanya bagus hospital ni. Very islamic.Time nak deliver pun, hospital mainkan alunan zikir dan bacaan al-Quran.This is exactly the hospital that I will choose.
Harap-harap suami pun setuju.

Tapi..on the way nak ke hospital, nampak sale Manjakuc(kedai barang-barang baby dan toddler). Terus bagitau suami.Ingatkan dia malas nak pergi. Sebab tujuan asal nak ke hospital kan.Tengok-tengok dia nak berhenti jap.hehe..




Punyala murah baju-baju newborn kat sini, range harga yang tengah sale dalam RM10-RM20 je.
Terus sambar 2 helai.Suami pulak suruh tambah lagi 2 helai lagi.
Bayangkan, jenama Pureen dapat RM10 aje..hihi..Rasa macam awal sangat lagi beli baju baby.Tapi sebab murah kan, terbeli pulak dah.hihi..


Bila dah round-round kedai barang baby ni, baru tau. Ngupenye, mahal ye barang-barang baby.
Aku dan suami mula la buat checklist apa yang kena beli nanti.


Geram tau tengok barang-barang baby ni. Macam banyak je nak beli.Tapi kena la ikut bajet kan.
For a first time mummy-to-be like me, I definitely want a complete set for my baby. Cuma nya, nak beli mungkin tak boleh beli sekaligus,Kena sikit-sikit.


The stroller that I wish I can buy .Lengkap dengan carrier.
Memang mahal tau harga stroller ni. Dalam lima ratus lebih. Tapi berbaloi. Sebab nak pakai lama kan   
 ( untuk anak yang seterusnya). Biarlah beli yang berkualiti terus.Tak gitu?hee..Lagi satu, dia attach sekali dengan baby carrier. Kira kalau nak pi makan ka, bolehla hangkut je carrier tu. 



Bila dah survey barang-barang baby ni, rasa excited tu datang. Suami pun cakap seronok rupanya jalan-jalan cari barang baby ni. hehe..